Wednesday, September 19, 2018



 kenangan yang masih  ada


lebih kurang 500 gram udang sungai rui di bawa lari balik ke rumah lalu dia menyuruh kakaknya masak sedangkan udang tersebut kami bertiga sabariah cek man [chu 
itu cerita aku ketika mengail udang bersama mak umi [habsah harun] dan chu ba [sabariah chek man] puluhan tahun lalu,,

semasa hayatnya kerap mendesak aku supaya pergi mendaftar sebagai beka soja di tambon ipoh, tapi aku malas nk pi kata aku, 'biarlah, sebab khidmat aku tidak seberapa. sampai sudah aku tidak berdaftar,,,gambar wan nik dipetik dlm utusan malaysia lapotan aku tentang kematian sakit tua,,,,al fatihah semoga rohnya dicucuri 

rahmat,,,,aminn

  


wan kamarudin wan ngah, satu2nya adik kepada wan nik yang masih ada, dia juga pernah menyerati felda sebagai peneroka bersama aku tapi dia keluar dari felda. 

wan kamaruddin juga macam aku yang pernah menanggotai kempulan pekerja merintis jalan raya timur barat.pelbagai petaka yang kami hadapi termasuk gaji harian sekadar rm 6.50 sehari manakala big boss berbangsa new ziland pendapatanya rm 250 sehari.




No comments:

Post a Comment