Monday, September 10, 2018

       sebuah kenangan,,,



hj tan dolah dan aku terjah ke kedah untuk melihat encik azmi seorang pegawai felda yang begitu mesera dengan aku, sedang dalam keadaan uzur

dalam perjalanan ke rumah en azmi aku dengan hj tan dikelentong olah awang dolah yang mahu makan di resturan arab, katanya, 'selain menghidang makanan cara arab, resturan tersebut juga menghidangkan dengan tarian gelek'.khabar itu menarik perhatian aku, tapi aku diam saja

bagaimnapun hj tan tidak setuju, 'aihh x payahlah, kata hj tan sambil tersenyum kemewek, tapi dia tetap jugak ikut awang masuk resturan arab tersebut.

sebenarnya tidak adapun tarian gelek sebagaimna yang dikatakan oleh awang itu tapi suasana dalam resturan arab berkenaan ada ciri di nagara arab dengan makanan cara arab, iaitu makan dalan talam

selapas makan nasi arab, kamipun bekereta ke rumah en azmi di jeniang kira2 pukul 2 lebih dan seperti biasa en azmi dan isterinya besembang rancak dng kami, 'dia sengaja [en azmi]dok pi hiris kakinya lepas tu lukanya jadi melarat sehingga terpaksa doktor potong, 'rungut isteri en azmi kepada kami . sedih jugak aku tengok en azmi terpaksa  berkursi roda

al-fatihah buat 2 kawan semoga roh mereka diletak bersama orang 2 yang beriman,,,,aminn


No comments:

Post a Comment