Wednesday, August 8, 2018

"raning tu kalau dia sembahyang saja syurgalah tempatnya" itulah ungkapan ungkapan yang keluar dari mulut mak aku sekali gus itulah penilaian mak aku terhadap abd rani ( nama sebenar} bin teh.

 ungkapan sebegitu rupa tarhadap abd rani oleh mak aku adalah kerana peelnya yang tidak pernah melukai atau tidak pernah meninggikan suara terhadap mak aku dan dalam keluarga aku itu abd rani merupakan anak yang ke_4 daripada tujuh adik beradik.

anak yang pertama bernama shamsiah meninggal ketika hampir menjadi guru anak ke_2 mat dom jugak meninggal anak ke_3 jariah ke_4 abd rani ke_5 mohad sohor ke_6 fatimah siah dan terakhit ialah aku.

 nama abdul ghani tercetus ketika beliau berkhidmat dalam pasukan keselamatan {SC} ketika darurat sekitar awal 50_an atau pertengahan tahun tersebut

No comments:

Post a Comment