Tuesday, May 31, 2022

          "sekelumit coretan disuatu ketika"

letak saja di sisiku sedang berbaring tapi aku terus  tertidur. pun begitu kanak2 kecil yang aku mengasuh tersebut tidakpun  begerak jauh. 'budak tak buas, senang bela, 'kata mak aku, yang merojok pada cucunya yang diberi nama norazibah. iaitu ibu kepada budak comel sebelah kiri gambar ini.
 
budak comel yang diberi nama  amalina bekas kakitangan 1MDB itu kini sedang bertugas di luar negara [london]selama tiga tahun.
 
ke dua ibu bapa amalina amat kecewa sebab aku tidak hadir ke majlis perkawinan anak mereka yg dibuat di sebuah hotel di ipoh tidak berapa lama dulu.
  
fauzi, ayah kepada amalina seorang yang peramah serta baik hati dan fauzi pernak menghadiah sebuah buku keluaran dewan bahasa n pustaka kepada aku, 'nak ambik buku ini senang chu nk menulis, katanya.

No comments:

Post a Comment